Nauczyciel w „budzącej się szkole”

Autor

  • EMILIA MUSIAŁ Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej, Katedra Kultury Informacyjnej i Zarządzania Informacją, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.28

Słowa kluczowe:

budząca się szkoła, budzący się nauczyciel, kultura uczenia się, kultura kształcenia, turkusowa organizacja

Abstrakt

Dziś szkoła jako najważniejsze miejsce w społeczeństwie musi wybrać drogę w kierunku nowej kultury kształcenia. Dlatego warto zadać sobie pytanie, w jaki sposób „obudzić” w uczniach chęć do nauki, ale także „obudzić” dla przyszłości nauczyciela, który winien uczyć tak, aby nie przeszkadzać dziecku w odkrywaniu świata i nie zabijać jego naturalnej ciekawości, ale ją stymulować, podtrzymywać i dostarczać nowych bodźców.

Pobrania

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

MUSIAŁ, E. (2017). Nauczyciel w „budzącej się szkole”. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 198–204. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.28

Numer

Dział

PROBLEMY KSZTAŁCENIA I DOKSZTAŁCANIA NAUCZYCIELI