Smutny uczeń – nowe wyzwanie dla współczesnych nauczycieli. Depresja u osób w wieku rozwojowym

Autor

  • Ewa NIEROBA
  • Ireneusz ZAWŁOCKI
  • Krzysztof NIEWIADOMSKI

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

epidemiologia, obraz kliniczny depresji, kształcenie i doskonalenie nauczycieli, dzieci, młodzież

Abstrakt

Artykuł podejmuje problematykę depresji u osób w wieku rozwojowym. Wyniki aktualnie prowadzonych w Polsce badań wskazują na narastanie częstotliwości tego zaburzenia. W opracowaniu umotywowano konieczność poszerzenia wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie działań profilaktycznych oraz wspierających proces leczenia ucznia chorego, a także sformułowano wnioski pod adresem systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli.

Opublikowane

2014-06-30

Jak cytować

NIEROBA, E., ZAWŁOCKI, I., & NIEWIADOMSKI, K. (2014). Smutny uczeń – nowe wyzwanie dla współczesnych nauczycieli. Depresja u osób w wieku rozwojowym. Journal of Education, Technology and Computer Science, (1), 562–570. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION