Konsumeryzm, konsumpcjonizm, wyzwania dla edukacji

Autor

  • Waldemar FURMANEK Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

konsumeryzm, postawy, zagrożenia, utylitaryzm, hedonizm, materializm praktyczny, edukacja

Abstrakt

Konsumeryzm (konsumpcjonizm) jako zjawisko nadmiernej konsumpcji dóbr wiąże się z utylitarystycznym podejściem do świata i hedonistycznym materializmem. Ujawnia się to w postawach wobec i w sytuacjach konsumpcji (MIEĆ) uznanych za wyznacznik wartości ich życia/jakości życia. Upowszechnienie tych postaw zagraża samemu człowiekowi. Stąd wielkie zadania przed systemami edukacji.

Pobrania

Opublikowane

2010-06-30

Jak cytować

FURMANEK, W. (2010). Konsumeryzm, konsumpcjonizm, wyzwania dla edukacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 1(1), 13–23. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7111

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2