Wybrane technologie informacyjne dla edukacji – zarys problematyki
Słowa kluczowe:
wszechobecność, technologie informacyjne, katalogi technologii, portale edukacyjne, programy prezentacyjne, wirtualna rzeczywistość, systemy CMSAbstrakt
Systemy pedagogiczne swoją specyfiką sprawiają, że ubogacenie ich struktury o komponenty techniczne, w tym poprzez ich instrumentalizację, często w znaczącym stopniu zmienia ich charakter. Poza bowiem usprawnieniem, wspomaganiem działających podmiotów (nauczyciela/wychowawcy; ucznia/wychowanka) ich obecność zmienia przede wszystkim ich aksjologię, a przez to cele wychowania oraz treść tych procesów. W opracowaniu przedstawiam podstawowe problemy wynikające z obecności nowych technologii w systemach edukacji.Pobrania
Opublikowane
2014-12-30
Jak cytować
FURMANEK, W. (2014). Wybrane technologie informacyjne dla edukacji – zarys problematyki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 10(2), 113–126. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6582
Numer
Dział
EDUKACYJNY SPRZĘT I PROGRAMY KOMPUTEROWE
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.