Konsumeryzm, konsumpcjonizm, wyzwania dla edukacji
Słowa kluczowe:
konsumeryzm, postawy, zagrożenia, utylitaryzm, hedonizm, materializm praktyczny, edukacjaAbstrakt
Konsumeryzm (konsumpcjonizm) jako zjawisko nadmiernej konsumpcji dóbr wiąże się z utylitarystycznym podejściem do świata i hedonistycznym materializmem. Ujawnia się to w postawach wobec i w sytuacjach konsumpcji (MIEĆ) uznanych za wyznacznik wartości ich życia/jakości życia. Upowszechnienie tych postaw zagraża samemu człowiekowi. Stąd wielkie zadania przed systemami edukacji.Pobrania
Opublikowane
2010-06-30
Jak cytować
FURMANEK, W. (2010). Konsumeryzm, konsumpcjonizm, wyzwania dla edukacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 1(1), 13–23. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7111
Numer
Dział
EDUKACJA TECHNICZNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.