Wartości preferowane przez studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego

Autor

  • CECYLIA LANGIER Doktor, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Polska
  • MARTYNA SIEMBIDA Magister, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.59

Słowa kluczowe:

wartości, edukacja, nauczyciele, studenci

Abstrakt

Współczesne przemiany społeczno-kulturowe wpłynęły na przeobrażenia w wielu sferach życia, szczególnie widoczne u młodych ludzi. Coraz częściej podkreśla się w publikacjach popularnych, że współczesnych „młodych” cechuje konsumpcjonizm, materializm i nihilizm moralny. Dlatego celem podjętych badań było sprawdzenie systemu wartości młodych ludzi – studentów. Do badań wybrano szczególną grupę – studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ten zamiar wydaje się szczególnie istotny, gdyż badani wkrótce będą oddziaływać wychowawczo na osobowość dzieci. Od ich kondycji aksjologicznej uzależniony jest zatem proces wprowadzania w świat wartości najmłodszego pokolenia.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

LANGIER, C., & SIEMBIDA, M. (2018). Wartości preferowane przez studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 403–410. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.59

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI