Czynniki motywujące do nauki w szkole średniej z perspektywy studentek kierunków pedagogicznych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.7Słowa kluczowe:
motywacja, czynniki motywujące do nauki determinanty osiągnięć szkolnychAbstrakt
Artykuł obejmuje problematykę motywacji do nauki. Na różnych etapach kształcenia zmieniają się niektóre czynniki motywujące do osiągnięć szkolnych w zależności od wieku, poziomu dojrzałości ucznia. Szczególnie istotną rolę odgrywają tu: osobowość, inteligencja, płeć i środowi-sko psychospołeczne. Badania prowadzono w celu analizy wybranych czynników, które motywują do nauki młodzież uczęszczającą do szkoły średniej. W badaniach wzięło udział 180 studentek I roku, które na podstawie swoich niedawnych doświadczeń dokonywały subiektywnej, retrospektywnej oceny swojej sytuacji szkolnej, poziomu osiągnięć szkolnych oraz motywatorów warunkujących sukcesy w szkole. Badania potwierdziły, że szczególne znaczenie należy przypisać osobowości nauczyciela. Poza tym stwierdzono zależności między poziomem osiągnięć szkolnych a specyfiką czynników motywujących do nauki.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Ochojska, D. (2017). Czynniki motywujące do nauki w szkole średniej z perspektywy studentek kierunków pedagogicznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 65–71. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.7
Numer
Dział
PROBLEMY POLITYKI OŚWIATOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.