Hipermedialne e-podręczniki – nowe medium w edukacji tożsamościowej

Autor

  • JOANNA JUSZCZYK-RYGAŁŁO Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.34

Słowa kluczowe:

edukacja, podręcznik, hipertekst, nowe media, mediatyzacja, tożsamość

Abstrakt

Upowszechnienie internetu i rozwój publikacji elektronicznych umożliwiły konstruowanie e-podręczników, w których używane są mechanizmy interakcyjności, hipertekstualności i elastyczności strukturalnej. W polskiej rzeczywistości oświatowej podręczniki w formie elektronicznej zostały dopuszczone do użytku szkolnego w 2009 r. U progu dekady ich edukacyjnego wykorzystywania pojawia się potrzeba refleksji teoretyczno-metodologicznej nad tożsamościowymi zadaniami nowoczesnych hipermedialnych e-podręczników. Tej tematyce poświęcony jest prezentowany artykuł.

Pobrania

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

JUSZCZYK-RYGAŁŁO, J. (2017). Hipermedialne e-podręczniki – nowe medium w edukacji tożsamościowej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 256–261. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.34

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ