Aktywny uczeń na I etapie edukacyjnym – od idei do codziennych wyborów zawodowych

Autor

  • DOROTA SZUMNA Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.7

Słowa kluczowe:

edukacja wczesnoszkolna, sposoby aktywizowania uczenia się

Abstrakt

Edukacja wczesnoszkolna, mimo zachodzących powoli zmian, to wciąż etap zdominowany przez transmisyjny model nauczania oparty na nauczycielskim przekazie gotowych treści. Wprowadzenie do codziennych zajęć rzeczywistej intelektualnej aktywności uczniów nie wydaje się tak trudne i obciążające, jak to czasem deklarują nauczyciele. Można np. zacząć od wyrównania proporcji w zakresie stosowanych metod (opartych głównie na aktywności nauczyciela i na aktywności uczniów), a przy tym postawić na zadania będące wyzwaniami dla uczniów.

Pobrania

Opublikowane

2016-09-30

Jak cytować

SZUMNA, D. (2016). Aktywny uczeń na I etapie edukacyjnym – od idei do codziennych wyborów zawodowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 54–61. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.7

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ