Aktywny uczeń na I etapie edukacyjnym – od idei do codziennych wyborów zawodowych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.7Słowa kluczowe:
edukacja wczesnoszkolna, sposoby aktywizowania uczenia sięAbstrakt
Edukacja wczesnoszkolna, mimo zachodzących powoli zmian, to wciąż etap zdominowany przez transmisyjny model nauczania oparty na nauczycielskim przekazie gotowych treści. Wprowadzenie do codziennych zajęć rzeczywistej intelektualnej aktywności uczniów nie wydaje się tak trudne i obciążające, jak to czasem deklarują nauczyciele. Można np. zacząć od wyrównania proporcji w zakresie stosowanych metod (opartych głównie na aktywności nauczyciela i na aktywności uczniów), a przy tym postawić na zadania będące wyzwaniami dla uczniów.Pobrania
Opublikowane
2016-09-30
Jak cytować
SZUMNA, D. (2016). Aktywny uczeń na I etapie edukacyjnym
– od idei do codziennych wyborów zawodowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 54–61. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.7
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.