Podstawowe założenia edukacji dla zrównoważonego rozwoju i jej rola w tworzeniu ekologicznych i ekocentrycznych perspektyw
Słowa kluczowe:
stabilny (harmonijny, zrównoważony) rozwój, edukacja ekologiczna i edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju, perspektywy ekocentrycznego pogląduAbstrakt
W artykule przedstawiono cechy formowania się ekocentrycznego światopoglądu na zasadach edukacji ekologicznej. Istnieje potrzeba opracowania rozwiązań problemów harmonizacji relacji między człowiekiem a naturą w trzech obszarach: konwersji, edukacyjnym, etyczno-estetycznym.Pobrania
Opublikowane
2012-06-30
Jak cytować
NAGORNIUK, O., & NAGORNIUK, O. (2012). Podstawowe założenia edukacji dla zrównoważonego rozwoju i jej rola w tworzeniu ekologicznych i ekocentrycznych perspektyw. Journal of Education, Technology and Computer Science, 5(1), 217–222. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6968
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI EKOLOGICZNEJ I SPOŁECZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2012 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.