Podstawowe założenia edukacji dla zrównoważonego rozwoju i jej rola w tworzeniu ekologicznych i ekocentrycznych perspektyw

Autor

  • Oksana NAGORNIUK National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Ukraine
  • Olga NAGORNIUK National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Ukraine

Słowa kluczowe:

stabilny (harmonijny, zrównoważony) rozwój, edukacja ekologiczna i edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju, perspektywy ekocentrycznego poglądu

Abstrakt

W artykule przedstawiono cechy formowania się ekocentrycznego światopoglądu na zasadach edukacji ekologicznej. Istnieje potrzeba opracowania rozwiązań problemów harmonizacji relacji między człowiekiem a naturą w trzech obszarach: konwersji, edukacyjnym, etyczno-estetycznym.

Opublikowane

2012-06-30

Jak cytować

NAGORNIUK, O., & NAGORNIUK, O. (2012). Podstawowe założenia edukacji dla zrównoważonego rozwoju i jej rola w tworzeniu ekologicznych i ekocentrycznych perspektyw. Journal of Education, Technology and Computer Science, 5(1), 217–222. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6968

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI EKOLOGICZNEJ I SPOŁECZNEJ

Inne teksty tego samego autora