Doskonalenie zawodowe nauczycieli jako odpowiedź na wyzwania współczesnej edukacji. Z doświadczeń Powiatowego Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Puławach

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2021.9.5

Słowa kluczowe:

rozwój zawodowy nauczyciela, edukacja, doskonalenie, kształcenie, kształcenie nauczycieli, placówka doskonalenia nauczycieli, potrzeby oświatowe, system kształcenia, badanie potrzeb edukacyjnych

Abstrakt

W artykule podjęto próbę analizy współczesnych uwarunkowań i wymagań stawianych profesji nauczyciela. W sposób ogólny omówiono system doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz elementy tworzące ten system w Polsce. Ukazano wyzwania stojące przed współczesnym pedagogiem. Podkreślono specyfikę pracy nauczycieli w aspekcie zmian społeczno-gospodarczych i konieczność ciągłego doskonalenia się. Przeprowadzono analizę badań w obszarze potrzeb edukacyjnych środowiska światowego w ramach funkcjonowania powiatowej, publicznej placówki doskonalenia nauczycieli, co pozwoliło wskazać tendencje i preferencje nauczycieli w obszarze doskonalenia zawodowego.

Pobrania

Opublikowane

2021-12-15

Jak cytować

Baracz, A. (2021). Doskonalenie zawodowe nauczycieli jako odpowiedź na wyzwania współczesnej edukacji. Z doświadczeń Powiatowego Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Puławach. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 9, 103–129. https://doi.org/10.15584/kpe.2021.9.5

Numer

Dział

Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki