Harmonizacja (łączenie) wiedzy pedagogicznej i metodycznej jako ważny warunek jakościowego kształcenia zawodowego przyszłych nauczycieli

Autor

  • Olha Bilyakovska Ivan Franko National University of Lviv

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.12

Słowa kluczowe:

kształcenie zawodowe, kształcenie metodyczne, wiedza pedagogiczna, praktyka pedagogiczna.

Abstrakt

W artykule zostały przeanalizowane główne problemy związane z przygotowaniem przyszłych nauczycieli w kontekście harmonizacji wiedzy metodycznej i pedagogicznej. W procesie kształcenia przyszłych nauczycieli ważne jest połączenie w całość wiedzy z różnych przedmiotów nauczania w celu jednolitego i wielostronnego poznania materiału i skutecznego wykorzystania otrzymanej wiedzy w praktyce. Zwrócono uwagę na to, że aby jakościowo przygotować przyszłych nauczycieli, którzy będą mogli skutecznie wykonywać funkcje zawodowe, trzeba zadbać o kształtowanie u nich niezbędnej wiedzy oraz umiejętności nie tylko z dyscyplin przedmiotu, ale również z szeregu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych.

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Bilyakovska, O. (2019). Harmonizacja (łączenie) wiedzy pedagogicznej i metodycznej jako ważny warunek jakościowego kształcenia zawodowego przyszłych nauczycieli. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 174–183. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.12

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych