Idee i postulaty wychowania rodzinnego oraz edukacji domowej w świetle polskiego piśmiennictwa pedagogicznego od końca XVIII do początku XX wieku
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.3Słowa kluczowe:
wychowanie w rodzinie, edukacja domowa, piśmiennictwo pedagogiczne XVIII – XX w.Abstrakt
Przedmiotem artykułu uczyniono idee i postulaty wychowania rodzinnego formułowane na stronach polskiego piśmiennictwa pedagogicznego. Zaprezentowane ustalenia historiograficzne i wnioski oparte zostały na analizie źródłowej zarówno pism, podręczników i poradników pedagogicznych, wychowawczych, jak i artykułów z prasy pedagogicznej, rodzinnej, kobiecej i społeczno-literackiej. Cezury czasowe obejmują okres od końca wieku XVIII do początku wieku XX. Na tle koncepcji wychowania rodzinnego formułowanych w pismach pedagogicznych ukazane zostaną także zalecenia dla organizacji edukacji domowej, która realizowana była właśnie na gruncie rodziny.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
Jakubiak, K., & Nawrot-Borowska, M. (2018). Idee i postulaty wychowania rodzinnego oraz edukacji domowej w świetle polskiego piśmiennictwa pedagogicznego od końca XVIII do początku XX wieku. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 22–45. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.3
Numer
Dział
Historyczne źródła, ciągłość i zmiana myśli edukacyjnej
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.