Poczucie sensu życia rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.15Słowa kluczowe:
rodzina, dziecko, niepełnosprawność intelektualna, poczucie sensu życia, poczucie bezsensu życiaAbstrakt
Każda rodzina jest mikrosystemem wzajemnych relacji i powiązań, przyjętych, uznawanych wartości. Pojawienie się w rodzinie dziecka z niepełnosprawnością intelektualną staje się szczególnym wyzwaniem dla całego systemu rodzinnego, a zwłaszcza dla rodziców oraz rodzeństwa. W sytuacji kryzysowej pojawia się wiele pytań i wątpliwości, lęków i zachowań dezadaptacyjnych. Jednym z podstawowych pytań jest tu pytanie o wartość takiego życia, sens życia rodziców w sytuacji pojawienia się dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Barłóg, K. (2017). Poczucie sensu życia rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 5, 255–266. https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.15
Numer
Dział
Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.