Zastosowanie nowoczesnych technologii w poradnictwie edukacyjnym w szkołach średnich w Hiszpanii (aplikacja internetowa e-portfolio)
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.22Słowa kluczowe:
strategie nauczania, e-portfolio, proces nauczania i nauki, ocenianie, poradnictwoAbstrakt
Bez wątpienia różnorodność studentów na każdym etapie obowiązkowej edukacji wymaga zastosowania specyficznych pomiarów. Ze względu na światowe rozpowszechnienie Technologii Informatycznych i Komunikacyjnych oraz Wirtualnych Środowisk Nauczania, nauczyciele i wychowawcy mogą korzystać z tych technologicznych źródeł, aby pomóc studentom z zaburzeniami w zdolności nauczania. Osiągnięcia technologiczne mogą być przydatne w poradnictwie psychologicznym. Koordynatorzy nauczania, którzy oferują porady mogą używać tych źródeł technologicznych, aby zaoferować wsparcie w procesie nauczenia przez całe życie. Artykuł ten ma na celu sprawdzenie, w jaki sposób Technologie Informatyczne i Komunikacyjne oraz Wirtualne Środowiska Nauczania mogą pomóc w rozwoju poradnictwa w szkołach średnich w Hiszpanii. Ukazuje on wyniki badań przeprowadzonych w 10 takich szkołach z zastosowaniem metodologii ilościowej i jakościowej. Wyniki badań pokazują, że e-portfolio okazało się efektywnym narzędziem oceny w procesie nauki i nauczania oraz pomocnym w procesie poradnictwa w szkole.
Downloads
Bibliografia
Boud D. & Soler R., Sustainable assessment revisited, Assessment & Evaluation in Higher Education, DOI: 10.1080/02602938.2015.1018133, 2015.
Bisquerra A. & Álvarez, G., Modelos Teóricos. Carácter Multidisciplinar de la Orientación. Orientación e Intervención Psicopedagógica, Barcelona, Praxis, 1998.
Cohen A. & L. Manion, Métodos de investigación educativa, La Muralla Madrid, 1990.
Escudero J.M. & Moreno J.M., El asesoramiento a centros educativos. Estudio evaluativo de los Equipos Psicopedagógicos de la Comunidad de Madrid, CECCAM, Madrid, 1992.
Flick U., El diseño de la Investigación Cualitativa, Morata, Madrid, 2014.
Jiménez G. & Porras V., Modelo de counselling, Narcea, Madrid, 1997.
McConnell S.R., Entrapment effects and the generalization and maintenance of social skills training for elementary school students with behavioral disorders, “Behavioral Disorders”, 12, 1984.
Rosaline B., Los grupos de discusión en Investigación Cualitativa, Morata, Madrid, 2013.
Soler J.R., La participación social en la construcción de la democracia, reto consustancial a la formación a lo largo de la vida, “Libro de Actas del V Congreso Internacional de Formación para el Trabajo”, Editorial Tornapunta Ediciones, Madrid, 2009.
Soler J.R., Estado actual y estrategias para futuribles de la formación a lo largo de la vida, “Libro de Actas del VI Congreso Internacional de Formación para el Trabajo”, Editorial Tornapunta Ediciones, Zaragoza, 2013.
Soler R., Teaching Linguistic Communication Competence: Didactic-Organizative strategies, Institute of Language and Communication Studies (ILCS), MacroWorld, Ankara, 2013.
Soler R., El poder de las palabras: un análisis del lenguaje pedagógico, Mira Editores, Zaragoza, 2015.
Soler, R. (2015). Lenguaje y práctica educativa. Claves de la terminología pedagógica. Dykinson, Madrid.
Tejada P. & Soler R., Workers with disabilities in sheltered employment centres: a training needs analysis, “International Journal of Inclusive Education”, DOI: 10.1080/13603116.2015.1111446, 2015.
Suárez M., El grupo de discusión. Una herramienta para la investigación cualitativa, Laertes, Barcelona, 2005.
Vidal J. & Manjón D., Psicopedagogía, EOS, Madrid, 1997.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.