Wychowanie dla pokoju ważnym zadaniem współczesnej szkoły

Autor

  • Henryk Cudak Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.7

Słowa kluczowe:

wychowanie dla pokoju, edukacja, wartości,, tematy zajęć, współpraca międzynarodowa, Organizacja Narodów Zjednoczonych

Abstrakt

Wychowanie dla pokoju należy do ważnych zadań edukacji szkolnej dzieci i młodzieży. Podstawą tego wychowania jest kształtowanie systemu wartości w sferze humanizmu, tolerancji i współdziałania międzyludzkiego. Czynnikiem decydującym o realizacji zadań z zakresu wychowania dla pokoju jest kadra nauczycielska. Zadania szkolne eksponujące wartości humanistyczne i edukacyjne w obszarze potrzeby utrwalania pokoju winny przede wszystkim dotyczyć dzieci i rodziny. Szkoła w większym stopniu niż dotąd musi w sposób celowy podejmować problematykę wychowania dla pokoju.

Downloads

Bibliografia

Cudak H., Edukacja dla pokoju w szkolnym systemie dydaktyczno-wychowawczym [w:] Budowa zaufania międzynarodowego celem edukacji globalnej. O pokojowy start ludzkości w XXI wieku, red. Z. Łomny, Opole 1995.

Delors J., Edukacja. Jest w niej ukryty skarb, Warszawa 2001.

Deklaracja Zgromadzenia Ogólnego ONZ z dnia 24 X 1995 r.

Podstawa programowa MEN z dnia 27 VIII 2012 r.

Suchodolski B., Wychowanie mimo wszystko, Warszawa 1990.

Ustawa z dnia 7 IX 1992 r. o systemie oświaty, s. 5.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

Cudak, H. (2016). Wychowanie dla pokoju ważnym zadaniem współczesnej szkoły. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 4, 115–124. https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.7

Numer

Dział

Aksjologiczne i społeczne obszary wychowania i rozwoju człowieka