Wychowanie dla pokoju ważnym zadaniem współczesnej szkoły
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.7Słowa kluczowe:
wychowanie dla pokoju, edukacja, wartości,, tematy zajęć, współpraca międzynarodowa, Organizacja Narodów ZjednoczonychAbstrakt
Wychowanie dla pokoju należy do ważnych zadań edukacji szkolnej dzieci i młodzieży. Podstawą tego wychowania jest kształtowanie systemu wartości w sferze humanizmu, tolerancji i współdziałania międzyludzkiego. Czynnikiem decydującym o realizacji zadań z zakresu wychowania dla pokoju jest kadra nauczycielska. Zadania szkolne eksponujące wartości humanistyczne i edukacyjne w obszarze potrzeby utrwalania pokoju winny przede wszystkim dotyczyć dzieci i rodziny. Szkoła w większym stopniu niż dotąd musi w sposób celowy podejmować problematykę wychowania dla pokoju.
Downloads
Bibliografia
Cudak H., Edukacja dla pokoju w szkolnym systemie dydaktyczno-wychowawczym [w:] Budowa zaufania międzynarodowego celem edukacji globalnej. O pokojowy start ludzkości w XXI wieku, red. Z. Łomny, Opole 1995.
Delors J., Edukacja. Jest w niej ukryty skarb, Warszawa 2001.
Deklaracja Zgromadzenia Ogólnego ONZ z dnia 24 X 1995 r.
Podstawa programowa MEN z dnia 27 VIII 2012 r.
Suchodolski B., Wychowanie mimo wszystko, Warszawa 1990.
Ustawa z dnia 7 IX 1992 r. o systemie oświaty, s. 5.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.