Technologia tworzenia indywidualnego scenariusza adaptacyjnego w działalności edukacyjnej magistranta

Autor

  • Halyna Yelnykova Ukrainian Engineering Pedagogics Academy, Kharkov
  • Olha Yeromenko Doctoral Student, Ukrainian Engineering Pedagogics Academy, Kharkov

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.13

Słowa kluczowe:

technologia pedagogiczna, adaptacja, technologia adaptacyjna, magistrant,, działalność edukacyjna.

Abstrakt

Artykuł przedstawia możliwości rozwoju magistrantów oraz technologię tworzenia indywidualnego scenariusza adaptacyjnego w ich edukacji. Zidentyfikowanymi składnikami technologii adaptacyjnej są: czynnik konceptualny, pojęciowy, procesowo-adaptacyjny i efektywny. Zwrócono uwagę na to, że technologia opiera się na podejściu adaptacyjnym, którego podstawowymi zasadami są koncepcja ukierunkowanej samoorganizacji, wzajemna harmonizacja różnorodnych wpływów z wykorzystaniem dialogu, samorozwój, który pomaga osiągnąć wspólny cel, uwzględniając wymagania zewnętrznego środowiska i równowagę interesów uczestników procesu edukacyjnego. Strategia „krok po kroku”, podjęta przez magistranta w zakresie jego działalności edukacyjnej, zawiera dokładny plan działań na czas nauczania, który jest realizowany poprzez wykorzystanie zestawu wielopoziomowych narzędzi, których elementy przedstawiono w artykule. Zaprezentowano także podstawowe sposoby organizacji aktywności adaptacyjnej magistrantów i nauczycieli (technologie, metody, techniki, formy) używane na różnych poziomach nauczania.

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Yelnykova, H., & Yeromenko, O. (2019). Technologia tworzenia indywidualnego scenariusza adaptacyjnego w działalności edukacyjnej magistranta. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 184–194. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.13

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych