Technologia tworzenia indywidualnego scenariusza adaptacyjnego w działalności edukacyjnej magistranta
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.13Słowa kluczowe:
technologia pedagogiczna, adaptacja, technologia adaptacyjna, magistrant,, działalność edukacyjna.Abstrakt
Artykuł przedstawia możliwości rozwoju magistrantów oraz technologię tworzenia indywidualnego scenariusza adaptacyjnego w ich edukacji. Zidentyfikowanymi składnikami technologii adaptacyjnej są: czynnik konceptualny, pojęciowy, procesowo-adaptacyjny i efektywny. Zwrócono uwagę na to, że technologia opiera się na podejściu adaptacyjnym, którego podstawowymi zasadami są koncepcja ukierunkowanej samoorganizacji, wzajemna harmonizacja różnorodnych wpływów z wykorzystaniem dialogu, samorozwój, który pomaga osiągnąć wspólny cel, uwzględniając wymagania zewnętrznego środowiska i równowagę interesów uczestników procesu edukacyjnego. Strategia „krok po kroku”, podjęta przez magistranta w zakresie jego działalności edukacyjnej, zawiera dokładny plan działań na czas nauczania, który jest realizowany poprzez wykorzystanie zestawu wielopoziomowych narzędzi, których elementy przedstawiono w artykule. Zaprezentowano także podstawowe sposoby organizacji aktywności adaptacyjnej magistrantów i nauczycieli (technologie, metody, techniki, formy) używane na różnych poziomach nauczania.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Yelnykova, H., & Yeromenko, O. (2019). Technologia tworzenia indywidualnego scenariusza adaptacyjnego
w działalności edukacyjnej magistranta. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 184–194. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.13
Numer
Dział
Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.