Edukacja emocjonalna w szkoleniu nauczycieli poprzez muzykę

Autor

  • iciar Nadal Garcia University of Zaragoza
  • Carmen Fernandez Amat University of Zaragoza
  • Francisco Jose Balsera Gomez Conservatory of Music Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.18

Słowa kluczowe:

edukacja emocjonalna, muzyka, kształcenie nauczycieli

Abstrakt

W przedstawionym artykule autorzy starali się ukazać istotność rozwijania emocjonalnej inteligencji w pracy ze studentami studiów nauczycielskich edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Podjęli kwestię zalet kształcenia emocjonalnego poprzez muzykę. Autorzy chcieli pokazać jak ważnym jest rozwój muzycznej inteligencji u przyszłych nauczycieli. Wiąże się to z tym, że nauczyciele wpływają bezpośrednio na uczniów – na ich rozwój ogólny i motywację, a muzyka sprzyja korelacji nauczyciela i procesu nauczania oraz relacji nauczyciela z uczniem.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Garcia, iciar N., Amat, C. F., & Gomez, F. J. B. (2017). Edukacja emocjonalna w szkoleniu nauczycieli poprzez muzykę. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 5, 295–303. https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.18

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych