Nowe trendy konsumenckie jako przejaw innowacyjnych zachowań współczesnych konsumentów
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.2.11Słowa kluczowe:
innowacje, prosumpcja, media społecznościowe, crowdsoursing, multitasking, konsumpcja kolaboratywna, sprytne zakupyAbstrakt
Artykuł ma charakter teoretycznych rozważań na temat wzajemnych powiązań między innowacjami a konsumpcją i zachowaniami współczesnych konsumentów na rynku. W pierwszej części tekstu skoncentrowano się na wyjaśnieniu pojęcia i istoty nowych trendów i innowacji. Z kolei w dalszej części opracowania omówiono dostrzegalne symptomy innowacyjności w zachowaniach współczesnych konsumentów. Z uwagi na wymogi objętościowe czasopisma, w arty-kule, w sposób syntetyczny, przeanalizowano najważniejsze, zdaniem autora, alternatywne trendy konsumenckie świadczące o innowacyjnych zachowaniach konsumentów na rynku. Uwagę poświęcono także uwarunkowaniom rozwoju i przejawom prosumpcji, mediom społecznościowym, multitaskingowi, crowdsourcingowi, Point&Know/Point&Buy, konsumpcji kolaboratywnej i sprytnym zakupom. To właśnie w tzw. nowych trendach i przejawach prosumpcyjnych znawcy tematu dopatrują się przejawów konsumpcji innowacyjnej.Pobrania
Opublikowane
2020-11-10
Jak cytować
Zalega, T. (2020). Nowe trendy konsumenckie jako przejaw innowacyjnych zachowań współczesnych konsumentów. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2(46), 202–225. https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.2.11
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.