Wymiary wpływu wirtualizacji konsumpcji na podejmowanie decyzji przez młodych polskich konsumentów

Autor

  • Tomasz Zalega Uniwersytet Warszawski

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.2.5

Słowa kluczowe:

osoby młode, wirtualizacja konsumpcji, zakupy multikanałowe, showrooming, webroomiong

Abstrakt

Rozwój Internetu niewątpliwie przyczynił się do dynamicznego rozwoju trendu zwanego wirtualizacją konsumpcji. Temu trendowi konsumenckiemu ulegają przede wszystkim młodzi konsumenci. Korzystanie przez nich z Internetu doprowadziło do usprawnienia procesu konsumpcji i ułatwiło im dostęp do nieograniczonych źródeł informacji, dóbr konsumpcyjnych i usług. Technologie informacyjno-telekomunikacyjne ułatwiają młodym konsumentom szybki dostęp do bogatych źródeł informacji o produktach i usługach oferowanych w sieci. Zwiększają się zatem możliwości wyboru konsumentów, a co zatem tym idzie, robienie zakupów online. To z kolei umożliwia zindywidualizowanie stylu konsumpcji, gdyż młodzi konsumenci coraz chętniej korzystają z zakupów robionych przez Internet z opcją dostarczenia zakupionych towarów do domu. Należy także zauważyć, że młodzi konsumenci dokonujący zakupu za pośrednictwem Internetu mają łatwiejszy dostęp do innowacji produktowych, a także sami, przez zamieszczanie opinii o określonej ofercie, mogą te innowacje generować. Celem artykułu jest uchwycenie wymiarów wpływu wirtualizacji konsumpcji na podejmowanie decyzji przez młodych polskich konsumentów. W pierwszej części opracowania skupiono się na wyjaśnieniu istoty wirtualizacji konsumpcji jako alternatywnego trendu konsumenckiego. W kolejnej drugiej, po omówieniu konceptualizacji badań i doboru próby badawczej i jej charakterystyki, skoncentrowano się na wykorzystywaniu Internetu przez osoby młode oraz na implementacji procesów wirtualizacji w zachowaniach konsumenckich tej grupy wiekowej.

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Zalega, T. (2020). Wymiary wpływu wirtualizacji konsumpcji na podejmowanie decyzji przez młodych polskich konsumentów. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2(58), 69–91. https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.2.5

Numer

Dział

Artykuły