Nowy model edukacji w społeczeństwie informacyjnym

Autor

  • Tomasz Warchoł Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2022.2.13

Słowa kluczowe:

społeczeństwo informacyjne, edukacja, pozaformalna, nieformalna

Abstrakt

W artykule zaprezentowano rozwój społeczeństwa informacyjnego skupiający się na jego najważniejszych cechach i funkcjach, które muszą znaleźć odzwierciedlenie w zakresie współczesnej edukacji. Na podstawie przedstawionej charakterystyki dokonano próbę określenia nowego modelu edukacyjnego opracowanego według wytycznych Raportu J. Delorsa, który zakłada cztery filary wiedzy. Wymienione i wskazane filary stają się wyznacznikiem dla kształcenia w społeczeństwie informacyjnym. Do opracowanego teoretycznego modelu wskazano praktyczne formy organizacji kształcenia, które pozwalają na realizację jego założeń.

Pobrania

Opublikowane

2022-06-30

Jak cytować

Warchoł, T. (2022). Nowy model edukacji w społeczeństwie informacyjnym. Polityka I Społeczeństwo, 20(2), 211–225. https://doi.org/10.15584/polispol.2022.2.13

Numer

Dział

Artykuły