E-wydania jako nieudana recepta na kryzys regionalnej prasy drukowanej w Polsce w drugiej dekadzie XXI wieku

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2024.2.8

Słowa kluczowe:

prasa regionalna , dzienniki regionalne, kryzys prasy, e-prasa

Abstrakt

W drugiej dekadzie XXI w. na rynku mediów regionalnych w Polsce można było zaobserwować zasadniczy spadek znaczenia prasy drukowanej. Wyrażał się on m.in. malejącym znaczeniem i bardzo wysokimi spadkami sprzedaży dzienników regionalnych. W latach 2010-2020 średni spadek sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dzienników regionalnych w Polsce przekroczył 78 proc. Jednym ze sposobów na ograniczenie skutków malejącego znaczenie prasy drukowanej były inwestycje dotyczące rozwoju e-prasy. Na podstawie danych dotyczących sprzedaży można jednak postawić tezę, że rozwój e-wydań dzienników regionalnych poszerzył ofertę wydawców prasy regionalnej, ale nie wpłynął na ograniczenie znaczenia dzienników regionalnych i nie rekompensował spadków sprzedaży wydań drukowanych.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-30

Jak cytować

Kuca, P. (2024). E-wydania jako nieudana recepta na kryzys regionalnej prasy drukowanej w Polsce w drugiej dekadzie XXI wieku. Polityka I Społeczeństwo, 22(2), 120–131. https://doi.org/10.15584/polispol.2024.2.8

Numer

Dział

Artykuły