„Wolałbym nie” – szkolne życie poetyki

Autor

  • Mirosław Skrzypczyk Zespół Szkół w Szczękocinach

Słowa kluczowe:

poetyka, szkoła ponadgimnazjalna, podstawa programowa, matura, strukturalizm, standardy egzaminacyjne

Abstrakt

Prezentowany artykuł podejmuje temat funkcjonowania poetyki w codziennej rzeczywistości szkolnej, przede wszystkim zaś skupia się na jej obecności w szkole ponadgimnazjalnej. Autor, opierając się na własnych doświadczeniach zauważa, że poetyka jedynie pozornie znajduje się w szkole w dobrej sytuacji, tak naprawdę jest podporządkowana schematycznej metodzie strukturalnej, która bardziej zniewala niż sprzyja pogłębionemu spotkaniu z tekstem. Autor artykułu proponuje zatem, by nauczyciel polonista nieustannie podejmował trud korygowania obowiązującego systemu i nie poddawał się narzuconym schematom myślowym i egzaminacyjnym.

Pobrania

Opublikowane

2021-05-28

Jak cytować

Skrzypczyk, M. (2021). „Wolałbym nie” – szkolne życie poetyki. Tematy I Konteksty, 8(3), 281–287. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/tematyikonteksty/article/view/2606