Edukacja z zakresu tik a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego

Autor

  • Anna Opar Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku
  • Tadeusz Piątek Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2017.12.7

Słowa kluczowe:

wiktymizacja, edukacja, TIK

Abstrakt

Współczesne społeczeństwo określa się mianem społeczeństwa informacyjnego, wiedzy. W społeczeństwie tym dominują osoby, które zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym posługują się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi. Z danych GUS wynika, że w 2016 r. odsetek przedsiębiorstw mających dostęp do Internetu przekroczył 90%. Ponad trzy czwarte go-spodarstw domowych w Polsce miało w domu szerokopasmowy dostęp do Internetu, z Internetu korzysta regularnie 69,9% osób w wieku 16–74. Z kolei z danych Policji wynika, że nasila się zjawisko e-przestępczości. Stąd też istotne wydaje się zagadnienie, jak nie stać się ofiarą e-przestępcy jako e-obywatel, funkcjonujący w e-spo-łeczeństwie.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Opar, A., & Piątek, T. (2017). Edukacja z zakresu tik a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego. Dydaktyka Informatyki, 12, 57–62. https://doi.org/10.15584/di.2017.12.7

Numer

Dział

TIK A SPOŁECZEŃSTWO