Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych1
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2017.12.9Słowa kluczowe:
kultura pracy, dydaktyka TIK, aksjologia edukacjiAbstrakt
Dydaktyka przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych jako subdyscyplina dydaktyki ogólnej czy też w szerszym subdyscyplina pedagogiki czy też andragogiki to zbiór różnego typu strategii nauczania opartych na zasadach, metodach i formach nauczania. Należy jednak zazna-czyć, że z triady celów „dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych”: wiadomości, umiejętności, postawy – postawy jako cel wychowawczy wydają się być najważniejsze. Postawy związane są z wartościami, a na wartościach opiera się kultura człowieka w tym kultura pracy, techniczna, informacyjna itd. Kultura człowieka to system postaw człowieka wobec podmiotu tych postaw. W artykule omówiono wybrane aspekty aksjologii szkoły z punktu widzenia kultury pracy i dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Piątek, T. (2017). Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych1. Dydaktyka Informatyki, 12, 77–86. https://doi.org/10.15584/di.2017.12.9
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA