Znaczenie edukacji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych w przygotowaniu do cyfrowego życia

Autor

  • Tadeusz Piątek Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2017.12.12

Słowa kluczowe:

edukacja, społeczeństwo informacyjne, era cyfrowa

Abstrakt

Rozwój społeczeństwa informacyjnego, którego cechą jest życie cyfrowe jego obywateli napotyka różnorakie bariery. Bariery te wynikają głównie z problemów wynikających z szybkiego tempa postępu technicznego, dynamicznych zmian zarówno technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak i ich zastosowań. Tempo tych zmian powoduje starzenie się kompetencji, zwłaszcza kompetencji cy-frowych. Zadaniem edukacji z zakresu ICT jest nabycie w procesie kształcenia przez uczniów takich kompetencji, które w ramach dokształcania i samokształcenia pozwolą redukować te braki kompetencyjne, dając możliwość sprawnego funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym, czyli dadzą możliwość pełni życia cyfrowego obywatelom.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Piątek, T. (2017). Znaczenie edukacji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych w przygotowaniu do cyfrowego życia. Dydaktyka Informatyki, 12, 110–116. https://doi.org/10.15584/di.2017.12.12

Numer

Dział

TIK A EDUKACJA