Znaczenie edukacji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych w przygotowaniu do cyfrowego życia
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2017.12.12Słowa kluczowe:
edukacja, społeczeństwo informacyjne, era cyfrowaAbstrakt
Rozwój społeczeństwa informacyjnego, którego cechą jest życie cyfrowe jego obywateli napotyka różnorakie bariery. Bariery te wynikają głównie z problemów wynikających z szybkiego tempa postępu technicznego, dynamicznych zmian zarówno technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak i ich zastosowań. Tempo tych zmian powoduje starzenie się kompetencji, zwłaszcza kompetencji cy-frowych. Zadaniem edukacji z zakresu ICT jest nabycie w procesie kształcenia przez uczniów takich kompetencji, które w ramach dokształcania i samokształcenia pozwolą redukować te braki kompetencyjne, dając możliwość sprawnego funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym, czyli dadzą możliwość pełni życia cyfrowego obywatelom.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Piątek, T. (2017). Znaczenie edukacji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych w przygotowaniu do cyfrowego życia. Dydaktyka Informatyki, 12, 110–116. https://doi.org/10.15584/di.2017.12.12
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA