Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych1

Autor

  • Tadeusz Piątek Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2017.12.9

Słowa kluczowe:

kultura pracy, dydaktyka TIK, aksjologia edukacji

Abstrakt

Dydaktyka przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych jako subdyscyplina dydaktyki ogólnej czy też w szerszym subdyscyplina pedagogiki czy też andragogiki to zbiór różnego typu strategii nauczania opartych na zasadach, metodach i formach nauczania. Należy jednak zazna-czyć, że z triady celów „dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych”: wiadomości, umiejętności, postawy – postawy jako cel wychowawczy wydają się być najważniejsze. Postawy związane są z wartościami, a na wartościach opiera się kultura człowieka w tym kultura pracy, techniczna, informacyjna itd. Kultura człowieka to system postaw człowieka wobec podmiotu tych postaw. W artykule omówiono wybrane aspekty aksjologii szkoły z punktu widzenia kultury pracy i dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Piątek, T. (2017). Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych1. Dydaktyka Informatyki, 12, 77–86. https://doi.org/10.15584/di.2017.12.9

Numer

Dział

TIK A EDUKACJA