Edukacja z zakresu tik a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2017.12.7Słowa kluczowe:
wiktymizacja, edukacja, TIKAbstrakt
Współczesne społeczeństwo określa się mianem społeczeństwa informacyjnego, wiedzy. W społeczeństwie tym dominują osoby, które zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym posługują się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi. Z danych GUS wynika, że w 2016 r. odsetek przedsiębiorstw mających dostęp do Internetu przekroczył 90%. Ponad trzy czwarte go-spodarstw domowych w Polsce miało w domu szerokopasmowy dostęp do Internetu, z Internetu korzysta regularnie 69,9% osób w wieku 16–74. Z kolei z danych Policji wynika, że nasila się zjawisko e-przestępczości. Stąd też istotne wydaje się zagadnienie, jak nie stać się ofiarą e-przestępcy jako e-obywatel, funkcjonujący w e-spo-łeczeństwie.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Opar, A., & Piątek, T. (2017). Edukacja z zakresu tik a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego. Dydaktyka Informatyki, 12, 57–62. https://doi.org/10.15584/di.2017.12.7
Numer
Dział
TIK A SPOŁECZEŃSTWO