Aspekty dydaktyczne internetu rzeczy

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2023.18.14

Słowa kluczowe:

Internet rzeczy, platforma ThingSpeak, Cisco PacketTracer, nauczanie IoT

Abstrakt

W opracowaniu wyjaśniono podstawowe pojęcia niezbędne do zrozumienia problematyki IoT w edukacji inżynierskiej i informatycznej. Przeprowadzono analizę możliwości nauczania zagadnień Internetu rzeczy na bazie dostępnych aplikacji ThingSpeak i Cisco PacketTracer oraz wskazano ich walory edukacyjne. Przyjęto modelowanie i projektowanie jako wiodące metody uczenia się zagadnień IoT. Opisano domową stację pogodową jako przykład dydaktycznego projektu IoT.

Pobrania

Opublikowane

2023-11-15

Jak cytować

Szabłowski, S. (2023). Aspekty dydaktyczne internetu rzeczy. Dydaktyka Informatyki, 18, 176–184. https://doi.org/10.15584/di.2023.18.14

Numer

Dział

NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE