Aspekty dydaktyczne internetu rzeczy
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2023.18.14Słowa kluczowe:
Internet rzeczy, platforma ThingSpeak, Cisco PacketTracer, nauczanie IoTAbstrakt
W opracowaniu wyjaśniono podstawowe pojęcia niezbędne do zrozumienia problematyki IoT w edukacji inżynierskiej i informatycznej. Przeprowadzono analizę możliwości nauczania zagadnień Internetu rzeczy na bazie dostępnych aplikacji ThingSpeak i Cisco PacketTracer oraz wskazano ich walory edukacyjne. Przyjęto modelowanie i projektowanie jako wiodące metody uczenia się zagadnień IoT. Opisano domową stację pogodową jako przykład dydaktycznego projektu IoT.
Pobrania
Opublikowane
2023-11-15
Jak cytować
Szabłowski, S. (2023). Aspekty dydaktyczne internetu rzeczy. Dydaktyka Informatyki, 18, 176–184. https://doi.org/10.15584/di.2023.18.14
Numer
Dział
NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE