Wspieranie rozwoju kompetencji cyfrowych społeczeństwa w samorządowych instytucjach kultury

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2024.19.6

Słowa kluczowe:

edukacja w epoce cyfrowej, kompetencje cyfrowe

Abstrakt

W artykule przedstawiono działania ukierunkowane na rozwój kompetencji cyfrowych społeczeństwa realizowane w postaci szkoleń odbywających się pod opieką wykwalifikowanych pracowników w miejscach przystosowanych do spędzania wolnego czasu, adekwatnie wyposażonych. Tego zadania z powodzeniem mogą się podjąć gminne samorządowe instytucje kultury (GSIK). Pełnią one rolę punktów, w których każdy mieszkaniec może rozwijać swoje zainteresowania, nabywać nowe umiejętności i kształtować potrzebne współcześnie kompetencje. W miejscach tych spotykają się wszystkie pokolenia. Realizacja tej ważnej misji społecznej wymaga, by osoby prowadzące zajęcia edukacyjne posiadały kwalifikacje merytoryczne i metodyczne umożliwiające dzielenie się wiedzą i umiejętnościami działania w środowisku cyfrowym. Dzięki temu można zapewnić dzieciom, młodzieży i dorosłym warunki do rozwijania oczekiwanych współcześnie kompetencji.

Pobrania

Opublikowane

2024-12-07

Jak cytować

Morańska, D. (2024). Wspieranie rozwoju kompetencji cyfrowych społeczeństwa w samorządowych instytucjach kultury. Dydaktyka Informatyki, 19, 78–94. https://doi.org/10.15584/di.2024.19.6

Numer

Dział

TIK A SPOŁECZEŃSTWO