Znaczenie uniwersytetów dziecięcych w kształtowaniu kompetencji cyfrowych dzieci

Autor

DOI:

https://doi.org/DOI:%2010.15584/di.2019.14.6

Słowa kluczowe:

społeczeństwo, edukacja, kompetencje cyfrowe

Abstrakt

Zmiany cywilizacyjne związane z rozwojem technologii informatyczno-komunikacyjnych wymagają wykształcenia w społeczeństwie nowych kompetencji decydujących o jakości życia. Kwestia ta dotyczy szczególnie najmłodszych obywateli, którzy muszą potrafić odnaleźć się w cyfrowej rzeczywistości. Ważną rolę w edukacji dla przyszłości spełniają uniwersytety dziecięce. Przykładem są działania podejmowane na Uniwersytecie Dziecięcym Wyższej Szkoły Huma-nitas w Sosnowcu. Ich głównym celem, rozbudzania ciekawości poznawczej różnymi dziedzinami nauki, jest kształtowanie u dzieci kompetencji cyfrowych.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Morańska, D. (2019). Znaczenie uniwersytetów dziecięcych w kształtowaniu kompetencji cyfrowych dzieci. Dydaktyka Informatyki, 14, 69–79. https://doi.org/DOI: 10.15584/di.2019.14.6

Numer

Dział

TIK A EDUKACJA