Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Peer Review Process
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 2 (2016)
Vol. 11 No. 2 (2016)
Published:
2016-12-15
SZKICE
Memory of place, memory of the dearest values in Jerzy Włodzimierz Misztela’s poetry (1946–2013)
Jerzy Winiarski
5-14
PDF (Język Polski)
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I KULTUROWE
The literary PR by Adam Naruszewicz. The reflections on the margin of the monograph Reading Naruszewicz (2015)
Roman Magryś
15-29
PDF (Język Polski)
The ups and downs of marital life in comedy works written by Walenty Gurski
Bogumiła Kopeć
30-39
PDF (Język Polski)
Kinds of the historical writing in the reception of students of upper secondary schools
Dorota Karkut
40-53
PDF (Język Polski)
Untapped potential In Desert and Wilderness by Henryk Sienkiewicz in shaping national and cultural identity
Agnieszka Kania
54-63
PDF (Język Polski)
King Matt The First as homo viator
Monika Lach
64-71
PDF (Język Polski)
Under heaven of life and death identity… How to talk with students about experience related to war period
Anna Jeziorkowska-Polakowska
72-85
PDF (Język Polski)
Learning about the Holocaust or lessons from the Holocaust? Some comments a teacher of polish literature
Mirosław Czarnik
86-97
PDF (Język Polski)
Breaking boundaries of the books for the child. Adam Jaromir’s Ostatnie przedstawienie panny Esterki [The Last Play by Miss Esterka] as a text on reading memory
Dorota Michułka
98-107
PDF (Język Polski)
Play, theater and performance in the postmodern world
Ryszard Strzelecki
108-122
PDF (Język Polski)
Polish classic rock in the secondary school education axiological. For example texts bands music Budka Suflera and Lady Pank
Paweł Sporek
123-136
PDF (Język Polski)
Where the Eagles Dare by Brian Geoffrey Hutton. An attempt of analysis
Radosław Szmatoła
137-147
PDF (Język Polski)
„Do not build me any monuments”. Vision of the Saint John Paul II in sacred art
Anna Steliga
148-161
PDF (Język Polski)
LINGUISTIC EDUCATION – DIDACTIC PROPOSALS
How to teach despite? Considerations about polish school in an era of (constant) changes
Agata Kucharska-Babula
162-170
PDF (Język Polski)
The breach of language norm in didactic nomenclature as an example of disturbance in modern Polish language
Jolanta Fiszbak
171-182
PDF (Język Polski)
Nonviolent communication as a model of communication enhancing relationships
Barbara Misztal
183-192
PDF (Język Polski)
Storytelling, booktalking and reading aloud as possible ways of the popularization of reading among pupils
Agnieszka Matwiejczuk
193-205
PDF (Język Polski)
Brainstorming in didactics – an (un)needed chaos
Alina Cybulska-Wal
206-217
PDF (Język Polski)
Names of human qualities in animated cartoons and children’s language competence
Marzena Bąk
218-226
PDF (Język Polski)
Wszystkie lajki Marczuka in the Polish language class. Didactic proposal
Agnieszka Kulig
227-239
PDF (Język Polski)
REVIEWS AND DISCUSSIONS
Dlaczego i jak integrować słowo z dźwiękiem? Agata Kucharska-Babula, Literatura i muzyka na lekcjach języka polskiego w klasach 4–6 szkoły podstawowej
Urszula Kopeć
240-242
PDF (Język Polski)
Futuryzm nieznany. Krzysztof Jaworski, Kronika polskiego futuryzmu
Alicja Jakubowska-Ożóg
243-246
PDF (Język Polski)
Kanon współczesności i literatura najnowsza. Sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji naukowej
Elżbieta Mazur
247-249
PDF (Język Polski)
Language
English
Język Polski
Keywords