Cyfrowe dzieciństwo. Nowe technologie a rozwój dziecka

Autor

  • Marzena Kowaluk-Romanek Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej, Polska https://orcid.org/0000-0002-5579-6240

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.25

Słowa kluczowe:

małe dziecko, technologie informacyjno-komunikacyjne, możliwości rozwoju, zagrożenia rozwoju

Abstrakt

Ekspansja nowych technologii sprawia, że cyfrowy świat zaczyna wkraczać w środowisko dziecka na coraz wcześniejszym etapie jego rozwoju, a siła i wpływ mediów stają się coraz większe. Nowe technologie stanowią nieodłączny element funkcjonowania dziecka – służą do zabawy, komunikowania się z innymi i nauki. W artykule dokonano przeglądu badań dotyczących korzystania przez małe dzieci z urządzeń technologii informacyjno-komunikacyjnych. Zawarto rozważania na temat możliwości i zagrożeń wynikających z ich użytkowania.

Pobrania

Opublikowane

2019-03-30

Jak cytować

Kowaluk-Romanek, M. (2019). Cyfrowe dzieciństwo. Nowe technologie a rozwój dziecka. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 194–201. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.25

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ