Nowe technologie we wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

Autor

  • Marzena KOWALUK-ROMANEK Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska

Słowa kluczowe:

specyficzne trudności w uczeniu się, technologie informacyjno-komunikacyjne, wspomaganie rozwoju

Abstrakt

W artykule opisano możliwości wykorzystania technologii wspomagających w pracy z osobami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Przybliżono urządzenia i narzędzia ułatwiające rozwój, naukę i codzienne życie dzieci i młodzieży z tym zaburzeniem. Wymieniono dostępne na rynku edukacyjnym programy komputerowe rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne i doskonalące czytanie, pisanie i umiejętności matematyczne. Wzięto tu pod uwagę zarówno dzieci młodsze, jak i uczniów klas starszych. Wskazano korzyści płynące ze stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji i terapii trudności w uczeniu się.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

KOWALUK-ROMANEK, M. (2014). Nowe technologie we wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Journal of Education, Technology and Computer Science, 10(2), 74–81. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6577

Numer

Dział

EDUKACJA INFORMATYCZNA I INFORMACYJNA