Korzystanie z internetu a poziom lęku i radzenie sobie ze stresem uczniów w okresie adolescencji
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.24Słowa kluczowe:
nadużywanie internetu adolescencja, lęk-cecha, lęk-stan, dyspozycyjne i sytuacyjne sposoby radzenia sobie ze stresemAbstrakt
Dzięki urządzeniom mobilnym, „życie w sieci” stało się dla przeciętnego nastolatka jedną z głównych form strukturalizowania czasu. Oferta internetu jest niezwykle bogata, wręcz nieograniczona. Wirtualny świat otwiera przed młodym człowiekiem nowe perspektywy poznania, przyciąga kolorami, obrazami, możliwością łatwej komunikacji bez wychodzenia z domu. Wraz ze wzrostem popularności internetu rosną również obawy związane z jego nadmiernym lub niewłaściwym użytkowaniem. Zaprezentowane w niniejszym artykule badania własne dowodzą, że uczniowie nadużywający internetu mają wyższy poziom lęku-cechy i częściej doświadczają lęku- -stanu w porównaniu do swoich rówieśników. Są bardziej skłonni do spostrzegania jako zagrażających takich sytuacji, w których podlegają ocenie lub doświadczają porażki. W sytuacjach trudnych radzą sobie ze stresem, głównie koncentrując się na emocjach oraz poszukując wsparcia społecznego.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
KOWALUK-ROMANEK, M. (2018). Korzystanie z internetu a poziom lęku i radzenie sobie ze stresem uczniów w okresie adolescencji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 175–181. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.24
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.