Obrazy i ich funkcje w procesie badawczym

Autor

  • RAFAŁ IRENEUSZ WAWER Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Pedagogiki Kultury, Polska
  • MARZENA KOWALUK-ROMANEK Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej, Polska

Słowa kluczowe:

obrazy, proces badawczy, percepcja, badania, pedagogika, psychologia, socjologia

Abstrakt

Najbardziej zmysłowym sposobem percypowania rzeczywistości jest wzrok. Obraz, przedstawienia i widzenie to wszechobecne cechy procesu, dzięki któremu większość ludzi poznaje świat. W ostatnich kilku dekadach obserwujemy niespotykane nasycenie przedstawieniami wizualnymi. Implikacją takiego stanu jest ciągła interakcja ze światem głównie za pomocą obrazów. Wprowadzonemu w literaturę przedmiotu terminowi okulocentryzm przypisuje się konotacje znaczeniowe dla centralnej pozycji sfery wizualnej.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

WAWER, R. I., & KOWALUK-ROMANEK, M. (2018). Obrazy i ich funkcje w procesie badawczym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 240–245. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5770

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION