Obrazy i ich funkcje w procesie badawczym
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.33Słowa kluczowe:
obrazy, proces badawczy, percepcja, badania, pedagogika, psychologia, socjologiaAbstrakt
Najbardziej zmysłowym sposobem percypowania rzeczywistości jest wzrok. Obraz, przedstawienia i widzenie to wszechobecne cechy procesu, dzięki któremu większość ludzi poznaje świat. W ostatnich kilku dekadach obserwujemy niespotykane nasycenie przedstawieniami wizualnymi. Implikacją takiego stanu jest ciągła interakcja ze światem głównie za pomocą obrazów. Wprowadzonemu w literaturę przedmiotu terminowi okulocentryzm przypisuje się konotacje znaczeniowe dla centralnej pozycji sfery wizualnej.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
WAWER, R. I., & KOWALUK-ROMANEK, M. (2018). Obrazy i ich funkcje w procesie badawczym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 240–245. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.33
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY ZASTOSOWAŃ IT W EDUKACJI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.