Noosfera jako podstawa systemu kształcenia zawodowego przyszłych nauczycieli na Ukrainie i w Polsce w społeczeństwie informacyjnym
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.26Słowa kluczowe:
nauczyciel, społeczeństwo, edukacja, osobowość, światopogląd noosferyczny, informatyzacjaAbstrakt
W artykule analizuje się rozwój systemu kształcenia zawodowego przyszłych nauczycieli w obrębie noosferogenezy. Uzasadniono znaczenie orientacji noosferycznej systemu kształcenia zawodowego polegającej na formowaniu świadomości noosferycznej opartej na światopoglądzie noosferycznym. Złożona i wymagająca rola zawodu nauczycielskiego wymaga specyficznych umiejętności i predyspozycji, jakie musi posiadać współczesny nauczyciel, aby móc pracować w odpowiedzialny i godny sposób.Pobrania
Opublikowane
2017-09-30
Jak cytować
ANDRUSZKIEWICZ, F., & CHYŻNA, O. (2017). Noosfera jako podstawa systemu kształcenia zawodowego przyszłych nauczycieli na Ukrainie i w Polsce w społeczeństwie informacyjnym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 186–191. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.26
Numer
Dział
PROBLEMY KSZTAŁCENIA I DOKSZTAŁCANIA NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.