Rola nauczyciela w edukacji wielokulturowej i międzykulturowej na Ukrainie i w Polsce
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.51Słowa kluczowe:
nauczyciel, edukacja, wielokulturowość, międzykulturowość, kształcenieAbstrakt
W opracowaniu podjęto próbę ukazania roli edukacji i jej wpływu na procesy zachodzące w wielokulturowym i międzykulturowym środowisku. Zwrócono szczególną uwagę na wymagania stawiane nauczycielom, gdyż realizacja celów edukacji międzykulturowej w Polsce i na Ukrainie w dużej mierze zależy od profesjonalizmu nauczycieli, który łączy w sobie cechy nauczyciela i psychologa, kulturologa, pedagoga, menedżera edukacji, wychowawcy, koordynatora. Zadanie to jest niezwykle trudne, ponieważ do osiągnięcia tego celu niezbędni są doskonali specjaliści-nauczyciele, a co za tym idzie – ich kształcenie, a w szczególności tworzenie profesjonalnych i osobistych cech przyszłego nauczyciela z zachowaniem wymagań wielokulturowego rynku pracy.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
ANDRUSZKIEWICZ, F., & CHYŻNA, O. (2018). Rola nauczyciela w edukacji wielokulturowej i międzykulturowej na Ukrainie i w Polsce. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 354–359. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.51
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.