Rola nauczyciela w edukacji wielokulturowej i międzykulturowej na Ukrainie i w Polsce

Autor

  • FABIAN ANDRUSZKIEWICZ Uniwersytet Opolski, Samodzielna Katedra Inżynierii Procesowej, Polska
  • OLGA CHYŻNA Narodowy Pedagogiczny Uniwersytet w Kijowie, Ukraina

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.51

Słowa kluczowe:

nauczyciel, edukacja, wielokulturowość, międzykulturowość, kształcenie

Abstrakt

W opracowaniu podjęto próbę ukazania roli edukacji i jej wpływu na procesy zachodzące w wielokulturowym i międzykulturowym środowisku. Zwrócono szczególną uwagę na wymagania stawiane nauczycielom, gdyż realizacja celów edukacji międzykulturowej w Polsce i na Ukrainie w dużej mierze zależy od profesjonalizmu nauczycieli, który łączy w sobie cechy nauczyciela i psychologa, kulturologa, pedagoga, menedżera edukacji, wychowawcy, koordynatora. Zadanie to jest niezwykle trudne, ponieważ do osiągnięcia tego celu niezbędni są doskonali specjaliści-nauczyciele, a co za tym idzie – ich kształcenie, a w szczególności tworzenie profesjonalnych i osobistych cech przyszłego nauczyciela z zachowaniem wymagań wielokulturowego rynku pracy.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

ANDRUSZKIEWICZ, F., & CHYŻNA, O. (2018). Rola nauczyciela w edukacji wielokulturowej i międzykulturowej na Ukrainie i w Polsce. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 354–359. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.51

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI