Determinanty współpracy studentów i wykładowców jako czynnik optymalizacji zawodowego przygotowania nauczycieli w Polsce i na Ukrainie

Autor

  • Fabian ANDRUSZKIEWICZ Uniwersytet Opolski, Polska
  • Olga CHYŻNA Narodowy Pedagogiczny Uniwersytet w Kijowie, Ukraina

Słowa kluczowe:

globalizacja, innowacje edukacyjne, standardy edukacyjne

Abstrakt

W artukule postawiono tezę, że głównym zadaniem nauk pedagogicznych jest stworzenie prawidłowo funkcjonującego systemu edukacji zawodowej przyszłego nauczyciela, nakreślenie kierunków ukraińskich innowacji, jak również możliwości współpracy w tych sektorach ukraińskich i polskich nauczycieli. W artykule poruszono również problem interakcji pedagogicznej jako społecznej i psychologicznej adaptacji i dostosowania procesu tworzenia i rozwoju osobistego przyszłego nauczyciela w kontekście globalizacji społeczeństwa opartego na wiedzy.

Pobrania

Opublikowane

2015-03-30

Jak cytować

ANDRUSZKIEWICZ, F., & CHYŻNA, O. (2015). Determinanty współpracy studentów i wykładowców jako czynnik optymalizacji zawodowego przygotowania nauczycieli w Polsce i na Ukrainie. Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 230–235. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6551

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ