Edukacja artystyczna na Ukrainie w kontekście dynamicznych zmian współczesnej cywilizacji

Autor

  • Olga CHYŻNA Narodowy Pedagogiczny Uniwersytet w Kijowie, Ukraina
  • Fabian ANDRUSZKIEWICZ Uniwersytet Opolski, Polska

Słowa kluczowe:

System, rozwój i rozwój osobowości, własna sztuka i pedagogiczne kształcenie, samoorganizacja, modernizacja szkolnictwa artystycznego

Abstrakt

W artykule analizuje się rozwój edukacji artystycznej w obrębie noosferogenezy. Uzasadniono znaczenie orientacji noosferycznej całego systemu edukacji artystycznej polegającej na formowaniu świadomości opartej na wiedzy noosferycznej i światopoglądzie noosferycznym. Osiągnięcie integracji edukacji artystycznej ze współczesnym globalnym światem informacyjnym wymaga włączenia przyszłych nauczycieli dyscyplin artystycznych w metasystem działalności artystyczno-pedagogicznej, który mimo swej dynamiczności posiada pewną strukturę i organizację, pozwala orientować się w procesie samorozwoju, dodając mu własne ukierunkowanie.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-15

Jak cytować

CHYŻNA, O., & ANDRUSZKIEWICZ, F. (2015). Edukacja artystyczna na Ukrainie w kontekście dynamicznych zmian współczesnej cywilizacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 14(4), 80–84. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6402

Numer

Dział

ICT W PRZYGOTOWANIU I DOSKONALENIU ZAWODOWYM