Edukacja artystyczna na Ukrainie w kontekście dynamicznych zmian współczesnej cywilizacji
Słowa kluczowe:
System, rozwój i rozwój osobowości, własna sztuka i pedagogiczne kształcenie, samoorganizacja, modernizacja szkolnictwa artystycznegoAbstrakt
W artykule analizuje się rozwój edukacji artystycznej w obrębie noosferogenezy. Uzasadniono znaczenie orientacji noosferycznej całego systemu edukacji artystycznej polegającej na formowaniu świadomości opartej na wiedzy noosferycznej i światopoglądzie noosferycznym. Osiągnięcie integracji edukacji artystycznej ze współczesnym globalnym światem informacyjnym wymaga włączenia przyszłych nauczycieli dyscyplin artystycznych w metasystem działalności artystyczno-pedagogicznej, który mimo swej dynamiczności posiada pewną strukturę i organizację, pozwala orientować się w procesie samorozwoju, dodając mu własne ukierunkowanie.Pobrania
Opublikowane
2015-12-15
Jak cytować
CHYŻNA, O., & ANDRUSZKIEWICZ, F. (2015). Edukacja artystyczna na Ukrainie w kontekście dynamicznych zmian współczesnej cywilizacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 14(4), 80–84. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6402
Numer
Dział
ICT W PRZYGOTOWANIU I DOSKONALENIU ZAWODOWYM
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.