Noosfera jako podstawa systemu kształcenia zawodowego przyszłych nauczycieli na Ukrainie i w Polsce w społeczeństwie informacyjnym

Autor

  • FABIAN ANDRUSZKIEWICZ Uniwersytet Opolski, Samodzielna Katedra Inżynierii Procesowej, Polska
  • OLGA CHYŻNA Narodowy Pedagogiczny Uniwersytet w Kijowie, Ukraina

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.26

Słowa kluczowe:

nauczyciel, społeczeństwo, edukacja, osobowość, światopogląd noosferyczny, informatyzacja

Abstrakt

W artykule analizuje się rozwój systemu kształcenia zawodowego przyszłych nauczycieli w obrębie noosferogenezy. Uzasadniono znaczenie orientacji noosferycznej systemu kształcenia zawodowego polegającej na formowaniu świadomości noosferycznej opartej na światopoglądzie noosferycznym. Złożona i wymagająca rola zawodu nauczycielskiego wymaga specyficznych umiejętności i predyspozycji, jakie musi posiadać współczesny nauczyciel, aby móc pracować w odpowiedzialny i godny sposób.

Pobrania

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

ANDRUSZKIEWICZ, F., & CHYŻNA, O. (2017). Noosfera jako podstawa systemu kształcenia zawodowego przyszłych nauczycieli na Ukrainie i w Polsce w społeczeństwie informacyjnym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 186–191. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.26

Numer

Dział

PROBLEMY KSZTAŁCENIA I DOKSZTAŁCANIA NAUCZYCIELI