Korepetycje jako zjawisko społeczne

Autor

  • Janusz NOWAK Uniwersytet Opolski, Polska

Słowa kluczowe:

korepetycje, uczeń, edukacja, nauczyciel

Abstrakt

Zjawisko korepetycji istnieje w Polsce od dawna, jednak wraz z upowszechnieniem społeczeństwa wiedzy, wzrostem znaczenia wykształcenia w świadomości społecznej oraz wprowadzeniem egzaminowania zewnętrznego zjawisko to znacznie się nasiliło. Powszechność korepetycji świadczy o dysfunkcji polskiej szkoły oraz o pogłębiających się nierównościach społecznych. Pomimo skali tego zjawiska ani władze oświatowe, ani politycy nie dostrzegają bądź udają, że nie widzą problemu. Ponadto, w artykule zasygnalizowane zostały najistotniejsze przyczyny i skutki korepetycji.

Pobrania

Opublikowane

2015-06-30

Jak cytować

NOWAK, J. (2015). Korepetycje jako zjawisko społeczne. Journal of Education, Technology and Computer Science, 12(2), 94–99. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6498

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ

Inne teksty tego samego autora