Korepetycje jako zjawisko społeczne
Słowa kluczowe:
korepetycje, uczeń, edukacja, nauczycielAbstrakt
Zjawisko korepetycji istnieje w Polsce od dawna, jednak wraz z upowszechnieniem społeczeństwa wiedzy, wzrostem znaczenia wykształcenia w świadomości społecznej oraz wprowadzeniem egzaminowania zewnętrznego zjawisko to znacznie się nasiliło. Powszechność korepetycji świadczy o dysfunkcji polskiej szkoły oraz o pogłębiających się nierównościach społecznych. Pomimo skali tego zjawiska ani władze oświatowe, ani politycy nie dostrzegają bądź udają, że nie widzą problemu. Ponadto, w artykule zasygnalizowane zostały najistotniejsze przyczyny i skutki korepetycji.Pobrania
Opublikowane
2015-06-30
Jak cytować
NOWAK, J. (2015). Korepetycje jako zjawisko społeczne. Journal of Education, Technology and Computer Science, 12(2), 94–99. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6498
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.