Uniwersytety trzeciego wieku jako miejsce uczenia się przez całe życie

Autor

  • Elżbieta SAŁATA Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Polska

Słowa kluczowe:

uczenie się przez całe życie, uniwersytet trzeciego wieku, seniorzy, aktywność

Abstrakt

Coraz częściej uważa się, iż jesień życia to czas wielkich możliwości, refleksji nad pełnią życia, ale także szansa na dalszy rozwój, uczenie się i poznawanie świata. W tym czasie osoby mogą dokształcać się i nabywać nowe umiejętności. Starania o włączenie ludzi starszych do systemu kształcenia zainicjowały ideę tworzenia uniwersytetów trzeciego wieku. Są to najpopularniejsze w ostatnich latach formy edukacji ludzi dorosłych. Słuchacze UTW są osobami, które chciałyby jak najdłużej pozostać samodzielne, niezależne i aktywne. Celem opracowania jest przedstawienie wyników przeprowadzonej diagnozy sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego osób starszych w zajęciach UTW.

Pobrania

Opublikowane

2015-03-30

Jak cytować

SAŁATA, E. (2015). Uniwersytety trzeciego wieku jako miejsce uczenia się przez całe życie. Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 195–202. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6546

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ