Przygotowanie do praktyk zawodowych przyszłych nauczycieli w opinii studentów i nauczycieli opiekunów

Autor

  • Elżbieta SAŁATA Uniwersytet Technologiczno- -Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, Wydział Filologiczno-Humanistyczny, Katedra Pedagogiki i Psychologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.23

Słowa kluczowe:

praktyka zawodowa, koncepcje kształcenia nauczycieli, przygotowanie merytoryczne i metodyczne studentów

Abstrakt

Praktyka pedagogiczna stwarza warunki pierwszego kontaktu przyszłego nauczyciela z jego pracą zawodową. To pierwsze doświadczenie studenta ma zasadniczy wpływ na jego dalsze kroki w zawodzie. Praktyczne doświadczenia studentów są integralną częścią uczelnianego przygotowania, wiążąc w sobie teoretyczne przygotowanie nauczycieli z praktyka szkolną. Działania praktyczne studentów podejmowane są najczęściej w ramach praktyk studenckich. Są oni wówczas pod opieką nauczycieli szkolnych, którzy zwracają głównie uwagę na wyćwiczenie określonych czynności. Kształcenie praktyczne nauczycieli opiera się na równowadze między praktyką a teorią, doświadczeniem i własnymi przeżyciami, a także wzajemnych powiązaniach pomiędzy nimi. Celem opracowania jest ocena przygotowania studentów do pracy zawodowej przez nauczycieli opiekunów oraz przedstawienie opinii samych zainteresowanych o odbytych praktykach.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

SAŁATA, E. (2016). Przygotowanie do praktyk zawodowych przyszłych nauczycieli w opinii studentów i nauczycieli opiekunów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 185–194. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.23

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION