Rola zajęć z doradztwa zawodowego w gimnazjum
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.30Słowa kluczowe:
młodzież gimnazjalna, doradztwo zawodowe, doradca zawodowyAbstrakt
Młodzież, wybierając szkołę ponadgimnazjalną, powinna określić swoje zainteresowania, pa-sje i predyspozycje. W gimnazjach nie ma regularnych zajęć z doradztwa zawodowego. Są to zajęcia dodatkowe lub prowadzone w ramach lekcji wychowawczej. Doradcy w wyznaczonych dniach i godzinach pełnią dyżury. Uczniowie mogą z własnej inicjatywy korzystać ze wsparcia lub porady doradczej. Doradcy prowadzą zajęcia na temat poznania siebie czy klasyfikacji zawodów. W ramach zajęć z doradztwa zawodowego organizowane są spotkania gimnazjalistów z uczniami szkół ponadgimnazjalnych. Celem opracowania jest określenia roli zajęć z doradztwa zawodowe-go w gimnazjum.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
SAŁATA, E. (2017). Rola zajęć z doradztwa zawodowego w gimnazjum. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 236–244. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.30
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ I ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.