Dokształcanie nauczycieli w kontekście idei i praktyki uczenia się w ciągu całego życia

Autor

  • Elżbieta SAŁATA Politechnika Radomska, Polska

Słowa kluczowe:

nauczyciel, uczenie się przez całe życie, Krajowe Ramy Kwalifikacji

Abstrakt

Ustawiczne doskonalenie się i podnoszenie kompetencji jest wpisane w zawód nauczyciela. Nauczyciel powinien mieć potrzebę zdobywania wielorakich umiejętności, wykraczających poza ramy przedmiotowe swoich zajęć, organizując i prowadząc formy zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych. Nauczyciele dokształcają się, ponieważ wiedza i umiejętności zdobyte na studiach są tylko początkiem na drodze zawodowej. Celem opracowania jest przedstawienie możliwości kształcenia się nauczycieli w ciągu całego życia w odniesieniu do Europejskich i Krajowych Ram Kwalifikacji. Realizacja idei uczenia się przez całe życie została przedstawiona na podstawie wybranych ośrodków doskonalenia zawodowego nauczycieli.

Pobrania

Opublikowane

2010-06-30

Jak cytować

SAŁATA, E. (2010). Dokształcanie nauczycieli w kontekście idei i praktyki uczenia się w ciągu całego życia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 1(1), 230–236. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7141