Dokształcanie nauczycieli w kontekście idei i praktyki uczenia się w ciągu całego życia
Słowa kluczowe:
nauczyciel, uczenie się przez całe życie, Krajowe Ramy KwalifikacjiAbstrakt
Ustawiczne doskonalenie się i podnoszenie kompetencji jest wpisane w zawód nauczyciela. Nauczyciel powinien mieć potrzebę zdobywania wielorakich umiejętności, wykraczających poza ramy przedmiotowe swoich zajęć, organizując i prowadząc formy zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych. Nauczyciele dokształcają się, ponieważ wiedza i umiejętności zdobyte na studiach są tylko początkiem na drodze zawodowej. Celem opracowania jest przedstawienie możliwości kształcenia się nauczycieli w ciągu całego życia w odniesieniu do Europejskich i Krajowych Ram Kwalifikacji. Realizacja idei uczenia się przez całe życie została przedstawiona na podstawie wybranych ośrodków doskonalenia zawodowego nauczycieli.Pobrania
Opublikowane
2010-06-30
Jak cytować
SAŁATA, E. (2010). Dokształcanie nauczycieli w kontekście idei i praktyki uczenia się w ciągu całego życia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 1(1), 230–236. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7141
Numer
Dział
KSZTAŁCENIE NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.